Iată un adevăr fundamental pe care mulți dintre noi avem tendința să îl subestimăm:
Oamenii sunt mult mai convinși de concluziile la care ajung singuri, decât de ideile care li se spun!
În continuare vreau sa îți prezint probabil cea mai simplă și eficientă tehnică de limbaj prin care îi poți da impresia interlocutorului că ajunge singur la concluzia pe care tu o dorești.
Aceasta tehnica este folosirea cuvântului „Imaginează-ți!”
Imaginează-ți că poți convinge pe oricine sa accepte ideile tale și că este încântat(a) de felul în care i le prezinți! Imaginează-ți cum îti poți crește vânzările cu 20% imediat ce adaugi aceste tipare de limbaj persuasiv în vocabularul tău! Imaginează-ți că ești proprietarul instrumentelor de convingere și le folosești cu naturalețe cu colegii și clienții tăi!
Toate exemplele de mai sus folosesc același cuvânt puternic ce poate face diferența între convingere și respingere:
IMAGINEAZĂ-ȚI!
Rădăcina cuvântului conține termenul „imagine” și îi sugerează în mod subtil interlocutorului să construiască imagini în creier. Mai concret, interlocutorul tău va fi tentat să facă ce îi spui, adică să creeze o imagine (un tablou) pe care tu îl(o) sugerezi.
Pentru că el este cel care își imaginează, (deci nu tu), cresc șansele ca el(ea) să se lase convins(ă). Impresia creată este că ajunge singur(ă) la concluzia sugerată de tine.
Pentru a aplica tehnica este bine să te gândești mai întâi care este de fapt imaginea pe care dorești să o construiască mental interlocutorul tău. Aproape invariabil aceasta este imaginea implicării clientului în folosirea produsului sau ideii tale.
De exemplu, dacă vrei sa vinzi o mașină, nu ii vei cere clientului să își imagineze cum semnează cecul. Probabil aceasta imagine nu este deloc „apetisanta” sau convingătoare.
În schimb, ai putea sa ii spui: „Imaginează-ți cum conduci această mașină pe autostradă și cât de confortabil și sigur te simți la volan, chiar și la viteză mare…”
Succesul fenomenal al hit-ului Beatles „Imagine” creat de John Lennon se datorează în mare măsură forței cuvântului din titlu. Milioane de fani din întreaga lume au creat la nivel mental filmul sugerat de textul cântecului și „s-au lăsat convinși” (sau seduși…) de frumusețea propriei creații…
Imaginează-ți: colegii, prietenii, clienții tăi, ar putea face la fel!
Inspirație,