• Acasă
  • Descarca Brosura
  • Articole & Resurse
  • Clienți
  • Testimoniale
  • Înscriere curs
  • Solicitare ofertă
  • Contact
Curs de Persuasiune - Powerful Business Persuasion® by ANDY SZEKELY
Program intensiv de persuasiune pentru manageri, antreprenori, negociatori, public speakeri si oameni de vânzări
  • De ce să participi?
  • Cui se adresează?
  • Cum se desfășoară?
  • Ce conține?
  • Unde și Când se aplică?
  • Cine sunt trainerii?

Virușii de limbaj

iulie 27, 2013
by Andy Szekely
0 Comment

Motto: Pot schimba numai ceea ce nu am spus inca (Douglas Pride)

Cand vrei sa convingi pe cineva mesajul tau trebuie sa fie puternic, robust si penetrant. Probabil ca nu iti doresti sa te prezinti in fata interlocutorului fiind sigur ca ai dreptate si la final sa ramai cu dreptatea ta iar el cu propriile-i pareri.

Ca sa fii sigur ca mesajul tau este convingator, este bine sa il cureti de acele cuvinte care ii fura vitalitatea si forta. Lista acestor cuvinte nu este lunga, iar faptul ca stii sa le eviti te face aproape instantaneu sa iti imbunatatesti dramatic forta de convingere.

Este uimitor sa observi cum peste tot (la televizor, la radio, in discursuri, etc.), lideri de opinie plini de bune intentii isi dau cu stangul in dreptul folosind aceste cuvinte nocive. Si mai deranjant este faptul ca foarte multi dintre noi avem cate o „fixatie” pe un astfel de cuvant care actioneaza ca un virus al limbajului.

Virusi de limbaj

Mecanismul de „raspandire” a cuvintelor periculoase este foarte asemanator cu cel al virusilor. In primul rand, un virus se va instala pe un teren fertil. Astfel de terenuri fertile sunt copiii atunci cand preiau prin imitatie tiparele de limbaj de la parinti. Mai tarziu, la virsta matura, subordonatii preiau de la sefi virusi de limbaj, spectatorii de la vedete, rudele unele de la altele, etc.

Fara sa ne dam seama, ajungem sa preluam in vocabularul nostru cuvinte nefolositoare sau chiar periculoase. Primul si cel mai important pas pe care il putem face pentru a evita virusii de limbaj este constientizarea.

Iata cateva dintre cele mai nocive cuvinte virus:

Dar …
Incerc …
(Sa) nu …!

Sa le luam pe rand:

Dar …

Acest cuvant pur si simplu anuleaza tot ce s-a spus inaintea lui. De exemplu: „Vreau sa vin pe la tine dar nu pot”. Aceasta fraza inseamna mai curand: „Nu vreau sa vin pe la tine”.
Sugestie: Elimina cuvantul „dar” si inlocuieste-l cu cuvantul „si”.

Incerc …

Incerc actioneaza ca un virus pentru ca presupune esecul. Este o sugestie subtila de a esua in oricare ar fi actiunea care urmeaza cuvantului. De exemplu, in fraza „Voi incerca sa vin pe la tine” mesajul impotent este „Voi incerca, dar nu voi si reusi”.

Sugestie: Elimina cuvantul incerc din comunicare. Spune „voi face” in loc de „voi incerca”.

(Sa) nu …!

Aceasta negatie apare atunci cand unul dintre interlocutori vrea sa evite un anumit lucru. Mecanismul pe care „sa nu….” il induce in creierul partenerului este acela de a crea mai intai o imagine a lucrului de evitat.

Apoi, aceasta imagine va fi anulata sau radiata de catre creier, asemanator semnelor de circulatie cu semnificatia „interzis”. Din nefericire, imaginea creata initial este in multe cazuri prea puternica pentru a mai putea fi eliminata. Astfel, ii atragi persoanei atentia exact asupra lucrului pe care vrei sa il evite.

Sugestie: Inlocuieste „sa nu” cu alte cuvinte care se refera la ceea ce vrei sa obtii din conversatie, nu la ceea ce vrei sa eviti. Cel putin, adauga imediat dupa propozitia cu „sa nu”, o fraza care sa sugereze ceea ce vrei sa obtii de fapt.

Exemplu: Cred ca ar fi bine sa ne grabim ca sa nu intarziem… si sa ajungem la timp pentru a prinde inceputul filmului…

Virusi deghizati

Motivul principal pentru care cuvintele virus trec neobservate este faptul ca in anumite cazuri ele nu par chiar atat de nocive. In plus, ele sunt omniprezente in limbajul cotidian si acest lucru poate da impresia ca nu merita efortul sa iti cureti limbajul de ele…
De exemplu, cuvantul incearca poate avea doua sensuri diferite:

a. Incearca sa …. (inveti, faci ordine, cumperi, vii pe la mine, etc.)
b. Incearca sacoul acesta si costumul acesta…

In primul caz, daca spui „incearca sa…” persoana din fata ta va intelege ca vei face acel lucru, cand tu de fapt ai spus ca vei incerca… ceea ce nu inseamna in mod necesar ca vei si face. Aici apare efectul de virus al cuvantului incearca.

In al doilea caz, sensul cuvantului „incearca” este de fapt „alege”. Aici cuvintul incearca nu are efect nociv si poate fi utilizat fara riscuri.

Ca regula generala, evita cuvintele virus ori de cate ori iti atrag atentia. Chiar si in situatiile cand ele nu au potential negativ. In aceste fel nu mai trebuie sa iti incarci memoria cu diverse variante de aplicare.

Mecanismul de aparare

Cel mai bun mecanism de aparare este preventia. In momentul in care ai devenit constient care sunt cuvintele riscante, poti face doua lucruri:

1. Sa elimini efectul nociv asupra creierului tau atunci cand le auzi
2. Sa eviti sa le folosesti atunci cand te surprinzi ca esti pe cale sa le rostesti

Desi al doilea lucru pare mai greu de realizat, practica demonstreaza ca e nevoie de numai cateva exercitii constiente pentru a-ti scoate cuvintele virus din vocabular. Primul pas consta in a le auzi dupa ce le-ai rostit, ceea ce provoaca o oarecare frustrare.

Aceasta frustrare va creste probabil in pasul doi, cand auzi cuvintele aproape in timp ce le rostesti sau chiar cand ele sunt procesate in creier insa nu ai timp sa le opresti. Senzatia este aproape amuzanta – iti vine sa iei cuvintele cu mainile si sa le pui inapoi in gura.

In pasul trei intervine bucuria reusitei: auzi cuvintele in timp ce compui in creier mesajul pentru a-l verbaliza si reusesti sa le inlocuiesti cu altele mai putin nocive.
Acesta este momentul cand ti-ai dezvoltat complet anticorpii pentru virusii limbajului.

In pasul patru te surprinzi cum folosesti degajat cuvintele potente iar cele nocive nu mai sunt prezente in vocabularul tau.

 

Inspirație, 

semnatura-andy

Despre autor
Este antreprenor, autor și speaker profesionist cu o experiență de peste 15 ani în educația oamenilor maturi. A publicat 4 cărți, a produs 34 de CD-uri și DVD-uri pentru educația adulților și editează un newsletter on-line cu peste 25000 de abonați. Ca vorbitor public și trainer a lucrat cu peste 50 de companii în 5 țări Europene și a susținut prezentări demonstrative în SUA, Canada și China.
Distribuie pe rețelele sociale
  • google-share

Lasă un comentariu Anulează răspunsul

*
*

Invitație

Training Powerful Business Persuasion – 22-23 Octombrie, ARAD
Training Powerful Business Persuasion – 22-23 Octombrie, ARAD

Te invit la un program de dezvoltare personală unic, dezvoltat de Andy Szekely, care începe cu un training experiențial de două zile și ce se concentrează pe exersarea de abilități prin exerciții și experiențe ghidate.

[citește mai departe]

Sunt interesat de acest curs

Vei învăța să îți stabilești mai clar a obiectivele în negociere, îți vei orienta atenția către semnalele verbale și nonverbale ale interlocutorilor tăi pentru a-ți sincroniza și armoniza gândurile și comportamentele cu ei, vei structura inteligent și logic argumentele, urmărind si evaluând continuu procesul de persuasiune.

Ultimele postări

5 tehnici de credibilizare
iun. 08, 2015
Cum să ceri o mărire de salariu
ian. 12, 2014
Prezentări de impact
sept. 29, 2013

Descarcă Broșura

Descarcă Broșura
Business Days TV

Despre Powerful Business Persuasion®

Powerful Business Persuasion® este un program de dezvoltare personala care începe cu un curs intensiv de persuasiune adresat managerilor, antreprenorilor, negociatorilor, public speakerilor, reprezentanților de vânzări și nu numai.

Cursul durează 2 zile, este de tip workshop, îți oferă un set complet de 6 abilități de influențare, include suplimentar 10 ore de materiale audio cu peste 400 de pagini de material transcris atașat și este urmat de 3 luni de folow-up prin email.

Powerful Business Persuasion® nu este un curs de bază, ci un program de formare, cu beneficii pe termen lung și foarte lung. Abilitățile câștigate în urma acestui program sunt de natură să-ți ușureze interacțiunea cu cei din jur, nu doar în contextul de business ci și în toate ariile vieții.

Facebook

Contact

Pentru mai multe informaţii despre acest training şi cum te poate ajuta pe tine sau organizaţia ta te rugăm să ne contactezi:

Email:
contact(at)cursdepersuasiune(.)ro
laszlo(at)cursdepersuasiune(.)ro
calin(at)cursdepersuasiune(.)ro

Telefon:
+40 722 645 546 (Laszlo)
+40 729 154 970 (Calin)

Copyright © 2013 Andy Szekely & Trainingmasters Consulting